onsdag 11 november 2020

Bättre nu.

 





Jo men nu är ryggen bättre.

 Ryggskott sa sjukgymnasten och sen var det vila som gällde, Vila och muskelavslappnande piller. Testade akupunktur förra veckan och det funkade bra. Visst har jag ont fortfarande men absolut inte lika ont.

 Så i fredags for vi upp till husvagnen i Ed. Strålande sol och +15 i fredags, riktigt härligt novemberväder om ni frågar mig. I lördags tog vi oss en tur i Tresticklan, en kortare tur denna gång för att spara på ryggen, blött och halkigt var det så vi gick sakta och bara njöt av det vackra.

 Söndagens tur gick till vackra Baldersnäs där har vi varit en del förut, ungarna har varit på scoutläger där flera gånger och sen har vi varit på julmarknad. Men nu i dessa coronatider så blev det ingen julmarknad, så tråkigt med allt som blir inställt men så är det vi får bara acceptera. 

Vi hade fika i ryggsäcken och vandrade till Världensände, en vandrings tur runt hela näset ca 5km ganska enkel vandring. Platt och faktiskt torrt, bara några leriga ställen men annars fint. Började i mulet men sen kom solen och det blev riktigt varmt så vi fick en riktigt fin tur och ryggen klarade det utan att protestera. Måndag och jobb igen men på em började halsen klia och huvudet värka, har varit virusfri sedan i augusti men nu var det dags igen.. vakade igår och kände mig risig så det blev att vara hemma man ska vara försiktig nu. Var och tog covidtest igår så nu väntar jag på svaret, lite hostig och kli i ögonen bara så jag hoppas på det bästa. 


Så håll i, håll ut, håll avstånd och tvätta händerna mina vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar