fredag 13 november 2020

Årets julklapp!!

 

Årets julklapp, vad ska det månne bliva i dessa tider? 

Vad ska folk stressa runt i köpcentrum för att finna?

 För visst kommer människor att trängas för att julshoppa, kanske inte riktigt i samma utsträckning som förr om åren men för vissa är konsumtionen viktigare än hälsan. Eller, tanken kommer att finnas där, tanken på smittan men den drabbar nog inte mig.. eller... ja så tänker nog många i år. 

Men tänk om årets julklapp skulle kunna bli något du redan har hemma, tänk om du skulle rensa lite i skåpen och hitta något som du kan ge bort. Kanske något du köpt som inte riktigt passade, något du fick i julklapp förra året och inte gillade och aldrig bytte, kanske det kan gå vidare till någon annan. Kanske finns en bok i hyllan som är läst en gång som är super fin, den kan någon annan få. Barnens saker som är fina men inte längre används, kanske någon annan kan få ... Ja tänk om ingen shoppade något nytt alls denna jul utan istället satte gamla saker i omlopp, vad skulle då ske? 

Jo handeln skulle rasa, affärer stänga, människor bli arbetslösa, ekonomin i Sverige gå i krasch eller? Om vi nu av någon anledning måste shoppa så kanske vi kan gynna den lokala handeln, de mindre butiker som finns i närområdet istället för att tränga ihop oss på shoppingcenter. Handla bröd på bageriet, blommor hos blomsteraffären osv... 

Ja så tänker jag...

 Mitt prov var negativt så jag har inget covid virus, bara ett vanligt virus men även det smittar så jag är hemma idag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar