söndag 25 oktober 2020

Upp som en ...., ner som en.....!

 




Jo men jag var ju till sjukgymnasten i onsdags för att kolla vad som vad som gjorde så ont i mina höfter. Artros var min största rädsla. Att ha fått artros i höftleden och inte kunna typ vandra, springa eller röra mig som jag vill längre, så himla gammal är jag ju inte ... 

Men glädjen var stor när jag efter en mjuk och fin undersökning fick svaret " det är muskler ", det var alltså muskelfästen som gjorde ont och detta kan vi fixa... 

När jag sedan på eftermiddagen började få ont i mitt "gamlavanligaställe" där som kotorna är lite slitna tänkte jag inte så mycket på det, det gör ont ibland. Men så fick jag extra extremt ont som inte gav med sig. Pillerburken med de extra starka pillren kom fram och jag fick sjukskriva mig, attans inget bra alls men det släppte fram på torsdag. 

Fredag morgon när jag lite stelt böjer mig för att ta upp skorna fån golvet så kändes det konstigt i ryggen, det liksom ploppade, som när man trycker ut en kärna ur ett körsbär. Promenad med hundarna och smärtan kom mer och mer (blev en kort promenad) smärtan som exploderade, allt gjorde ont. Fick bli ett samtal till vårdcentralen där sköterskan sa " Säger det PANG är det ett ryggskott, säger det PLOPP är det ett diskbråck" jo men det sa plopp sa jag. 

Ja det kan vi inte göra så mycket åt, du får kontakta din sjukgymnast och sen får vi se ... och så fick jag en mixcocktail av de smärtstillande jag redan har ( ja efter att hon pratat med en läkare) så nu går jag här och vaggar som en anka. Rör dig så mycket du kan sa hon även om det gör ont och det gör jag, växlar mellan vila och att gå, för gå kan jag när jag väl kommit upp i stående vilket kan ta tid. Är mycket bättre nu men stel. 


Ja så har jag det nu men jag har ingen artros i höfterna och det känns ju bra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar