söndag 22 november 2020

Jul redan nu?

 

Jul redan nu är det ok? 

Ja det tycker jag, nu behöver i alla fall jag allt som kan lysa upp i mörkret. 

Nya restriktioner, mer smitta.... 

Vart man läser eller ser så är det elände. 

Nej jag väljer en sliskig amerikansk julfilm istället för nyheterna, jag väljer julmusik på radion osv. Kanske jag sticker huvudet i sanden men jag orka inte mer. Jag tvättar händerna, jag stannar hemma, jag handlar mat 1 gg i veckan och då bara en av oss i affären, ja vi gör allt vi kan men så läser/hör man om stockholms krog värld som ondgör sig över att inte få sälja alkohol om människor som totalt skiter i restriktioner och festar och kramas hit och dig för de vill. Jag blir bara så less... 

Så ja, jag börjar med julförberedelser redan nu, kommer i och för sig att bli en annorlunda ensammare jul i år. Tror inte man kommer uppmana till släktkalas eller resor nu till jul, tvärtom så blir det nog mer uppmaningar att stanna hemma i familjekretsen. Men lussebullar det har jag nu i frysen, idag kommer julgardiner och stjärnor upp i fönstren osv.. för nu behöver jag glädje! 

Och jag kommer i år att skriva julkort och sända med posten, många år sen sist jag gjorde det men i år blir det så, allt för att sprida glädje. Vi kan /ska inte träffas fysiskt men kort kan jag skicka. 

Så, ja fram för julfix redan nu, sprid ljus i massor, dekorera trädgårdar och balkonger med allt ljus ni/vi har för att lysa upp i denna mörka tid!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar