onsdag 13 april 2022

Påskfix.

 

Redan onsdag i påskveckan och inget fix är gjort, inga fjädrar i trädgården, inget bakat, inte städat ,nej inget alls är gjort än.

Axeln värker och jag har dragit på mig en dunder förkylning. Jag tror att årets händelser har kommit ikapp mig nu, det har ju varit så mycket både privat som jag kan dela här men också annat som inte delas här.

Påsk är min favorit högtid.

Den är i vår familj så totalt kravlös, inga stora kalas eller annat utan vi kan bara koppla av och äta god mat, vila och ha det bra. När barnen var små gick de påskkärring, ibland åkte vi till släkten i Örebro, vi målade ägg osv men med mitt jobb så gör jag fortfarande sånt så det är inget jag behöver sakna. Saknar självklart mina barn men det gör jag alltid ...

Jag har pysslat och gjort kycklingar, det gjorde vi redan förra veckan så det är avklarat men jag glömde klä ut mig när vi hade påskfest, det brukar jag alltid annars med stor glädje göra men i år glömde jag bort det, måste bero på att jag inte helt är med än. 

Jag är fortfarande i sorg kan man säga, lite bortkopplad men så ska det väl vara när man mist två nära fina personer på så kort tid. Det får vara så nu känner jag. I grunden mår jag bra, känner mig lugn i det som hänt  så nu behöver jag mest vila och omge mig med lugn och positivitet. Jag väljer bort personer och saker som tar av min energi, har inget och vill heller inte ge något till andra mer än mina nära så klart men allt annat väljer jag bort och det känns bra.

Denna påsk blir inget fixande men det är helt ok. Vi åker upp till husvagnen i Ed över helgen, sonen har jour på sitt jobb så det blir inget firande med dom nu. Lite trist med en förkylning bara, det blir inget vandrande för orken finns inte, lite synd för det ska bli fint väder och en vandring med gofika i ryggsäcken hade varit kul. Men det kan bli gofika i naturen i alla fall för i Dalsland finns massor av fina ställen man kan åka till och fika orkar jag alltid. Nej det blir en lugn och avkopplande helg just vad jag behöver...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar