onsdag 4 maj 2022

Flytta!

 

Nej då jag ska inte flytta varken blogg eller mig själv men jag rensar ut lite här hemma nu igen. Började med att jag skulle plocka undan vinterkläder och ta fram sommar kläder. Fick en kommentar från en som ska flytta som sa att då skulle hen passa på att rensa. Jag flyttar ju aldrig, vi har bott här i 29 år nu i sommar. Men jag kom på att man kan ju låtsasflytta då och då. Jo men rensa ut och städa undan som om man skulle flytta.

Öppna ett skåp, plocka ut allt och sen bara ställa tillbaka sådant man använder eller behöver. Har man gott om plats så sparar man "bra att ha" saker för det gör ju inget om det står där... eller.. jo men visst gör det det att fylla skåp, lådor, garderober och källare med bra att ha saker gör att man oftast inte hittar det man ska ha, man öppnar skåpet och ser allt och blir överväldigad av saker sen hittar man inget och bara stänger igen. Nej jag vill ha luft bland mina saker, kläder som passar, böcker jag gillar osv...

Man kan Dö-städa också. Jag läste för många år sedan en bok som hette just det att döstäda. Alltså att rensa ut det man inte vill att ens efterlevande skulle hitta och behöva slänga. Gamla halvslitna underkläder, papper, brev, dagböcker som bara jag minns osv. Ja att själv bestämma vad som ska hittas den dag jag är borta. Det är en bra sak att göra och jag har gjort det till viss del men idag "flyttrensar" jag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar