onsdag 1 juni 2022

Att uppskatta och älska det man har.

 

Och vara försiktig med vad man önskar sig...

Universums lagar fungerar ,vilket man tror på det eller inte. Att drömma och visualisera fungerar också. Det tar bara lite tid och man får vara försiktig med hur man drömmer och önskar. Nej jag kan inte drömma om en ny bil och sen bara tro att den ska stå där dagen efter, det tar tid och lite uppskattning. Tänker man varje dag man sätter sig i den bil man har och tänker att" åh vad jag avskyr denna bil den är bara så...." 

" Varför har alla andra en fin bil, varför är världen så orättvis att jag har en sån skitbil när alla andra har..." Man kanske gnäller högt på socialamedier över vilken skitbil man har och varför är livet så orättvist mot just mig för nu fick jag punka och körde i diket och... man gnäller till alla som orkar höra. Vad universum hör är att du inte älskar din bil, du kanske inte ens vill ha en bil så nästa dag blir den stulen. Och då gnäller du för det, för nu har du ingen bil och du kan inte komma till jobbet och fy attan vad det är synd om dig... 

Ja men blir du aldrig nöjd människa? Nej du blir inte det, vissa människor blir inte det för de förstår inte hur det fungerar i världen, de bär ständigt en offerkofta för allt elände händer just dom. Jo det blir som en cirkel av det hela. Ja elände händer alla men man behöver se det positiva av det.

Mitt hus är lite skruttigt och omodernt men jag älskar det för att det är mitt, vi har råd att bo i det, har inte höga lån och behöver inte oroa oss när räntorna hoppar. Jag både känner och säger till mitt hus att jag älskar det, när jag kommer hem känns det tryggt och ombonat även om färgen på listerna är skavd och många saker borde bytas ut så är det mitt hus.

Mitt hus behövde byta fönster och tak vilket är en stor kostnad men det ordnade sig. Inte gratis nej då men efter att under en lång tid ha visualiserat mitt fina tak och de nya fina fönstren varje gång jag kom hem så fick jag en dag ersättning från en försäkring vilket räckte till nya fönster och en firma som bytte dom. Jo jag hade haft cancer och där kom försäkringen in så inga pengar utan lidande kan man säga.. Men jag är frisk och har nya fönster. 

Taket bytte vi när vi fick pengar över då vi tog ett lån för att ansluta till det kommunala vatten och avlopps nätet. Vi gjorde mycket av jobbet själva så kostnaden blev inte så stor som vi trodde så då blev det pengar över till att byta tak och betala en firma som gjorde det. 

Jag äskar mig bil och säger det till den varje gång jag använder den, den är skruttig i mångas ögon men den är min, den är betald och den går med lite hjälp igenom besiktningen varje gång ;)

 Så vad jag vill säga med det här inlägget är att man ska älska och uppskatta det man har för man vet aldrig vad man får, kanske blir det bättre eller så skiter det sig totalt och man sitter där med huvudet i den mörka naveln omgiven av en kliande offerkofta! 

Tanken styr och vilken väljer du?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar