fredag 16 december 2022

Sista dagen och sen då....


 Ja idag jobbar jag sista dagen för detta året. Det har varit en lång, tuff, tung och lite rörig höst både privat och jobbmässigt så nu känns det skönt med ett avbrott. 

Blir lite tidigare än planerat då jag ska göra den sista operationen på måndag. Sista hoppas jag i alla fall.. När jag opererades första gången och båda brösten togs bort lämnade man ganska mycket extra skinn för att kunna rekonstruera. Det är nu detta skinn som äntligen ska tas bort, ja det som inte användes vid rekonstruktionen, har två valkar kvar under armarna och de stör mig. Väntetiden för operation har varit lång pga pandemi och annat men nu ska det bli av, om alla håller sig friska... Känns väl egentligen inte så kul att göra detta nu så nära jul och dottern med familj och lilla barnbarnet som kommer hem den 23e men det var nu eller i januari och då drar vi igång med den nya förskolan och många som ska skolas in och då går inte att vara borta i ca 3v så det får bli nu. Mitt jobb är kul men det kräver att man tar av sitt privatliv...

Sista dagen ja, nu ska allt plockas ihop och sys ihop kan man säga, höstens arbete ska avslutas och en del av det som sker i januari förberedas. Men det känns kul, nya kollegor och barn spännande. 

Känner en förväntan inför det nya året. Hur ska det bli, vad vill jag göra, ska jag förändra något ja detta känns bra. Ska bara ta mig igenom operation och läkning men sen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar