lördag 31 december 2022

Tystnad..

 

Ja så var julen över för denna gång och årets sista dag är här. Huset är tyst, så tyst efter en vecka fylld av prat och bebis ljud. Dotter med familj flög hem igår och ut for alla saker, bebisar har väldigt mycket saker. 

Jag gick här och plockade, slängde halvdöda hyacinter, dammsög och sen satte jag mig ner och bara kände hur tyst det var, inte tomt och tyst och sorgligt nej bara tyst. Så härligt att ha dom här, att få rå om den lilla ordentligt det är mysigt, höra henne vakna tidigt på morgonen, krafsar på tyget i sängen och pratar lite för sig själv.. 

Sista dagen på året ja, vilket år det varit så mycket som har hänt. När coronan äntligen stabiliserade sig och blev en "vanlig" influensa ja då kom kriget och sen elpriset och bensinpriset vilket gjorde att resandet fick stå tillbaka, inget flattmästerskap i år inte vem har råd att tanka bilen för att fara till Umeå med dessa priser. 

Men året startade sorgligt, svärfar ramlade och blev inlagd, blev bättre men plötsligt kom ytterligare en propp och så gick det fort mycket fort innan han gick bort. 

Min mammas cancerdiagnos gick från att det nog skulle bli ganska bra till nej tyvärr vi kan inget mer göra på kort tid och en vecka efter svärfars begravning så somnade även min mamma in. 

Flera andra tragiska dödsfall och allvarlig sjukdom hände i min närhet så våren var sorgens tid här. 

Men så i Maj, den 14e så föddes mitt första barnbarn lilla Nora, äntligen kom glädjen. Vi for till Frankrike i juni och stannade en vecka så härligt. 

Sommaren gick och vi var mest hemma för som sagt vem hade råd att tanka bilen... 

Hösten kom och mer elände som nu tack och lov verkar ordna sig.. 

Vi har haft en turbulent tid på jobbet med utbyggnad, ny personal osv, vilket tagit enormt på krafterna. 

Ja vilket jävla år det varit.... Så nu i denna sista dag vill jag avsluta, avsluta sorg och elände, avsluta oro och ängslan för allt. Jag vill starta med hopp och tillit om att allt blir bra. Har jag klarat mig igenom detta år med allt som varit och kommit igenom så vet jag att jag kan och orkar men jag vill inte ha ett år till med så mycket elände, det vill jag inte. 

Så nu vill jag önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar