fredag 24 mars 2023

Längtan..

 Nu längtar jag.. 

Jag längtar mest efter sol eller att få känna mig helt frisk. 

Sol kanske är viktigast eller frisk eller, det sägs att den som är sjuk längtar mest efter att få vara frisk men om det kommer sol och kanske en gnutta vårvärme så blir jag snabbare frisk så vad som är viktigast vet jag inte men jag är så innerligt trött på denna klenhet och onda öra hesa hals, hosta ja allt som vägrar försvinna efter coronan. Men jag har numera lukt och smak så jag kanske inte ska gnälla.

 Men detta eviga regnande, denna ständiga dimma och kalla vindar som vi nu levt med de senaste veckorna gör mig så depp, grå, trött, trist och eländig. Jo våren är på väg, fåglarna sjunger i regnet, dagarna är längre och ljusare jag behöver ingen pannlampa längre när jag hostande i snigeltakt morgonrastar mina hundar. Lite värme skulle vara fint också bara lite jag kräver inga stora grader bara att slippa mössan och vantarna och alla lager med kläder men jaja det är fortfarande bara mars men i alla fall ge mig liiite varmare.. och sol och pigghet så är jag nöjd.

De som säger att coronan är en liten förkylning ljuger det kan både jag och fler andra som jag smittade skriva under på för så seg och långdragen som den här är det tar priset vi går runt och hostar och snorar och är trötta allihop. Gnäll gnäll idag är det fredag och jag är än så länge bara lite hes i halsen ,ont i ryggen och tjock i örat men det är fredag och enligt vädret så ska det regna hela helgen .. Hej hopp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar